czwartek, 27 lutego 2014

Papierowe zwierzaki


Czyli jak za cenę kilku kartek papieru zyskać godzinę czasu.


Moje starsze dziecko od dłuższego czasu ma fazę na zwierzęta (młodsze ma nadal fazę na gryzienie). Chodzi i pokazuje zwierzątka w książkach. Naśladuje dźwięki, które wydają (albo które wg niego wydają, bo np. owca beczy meeemeeemeee). A najbardziej molestuje o rysowanie wszelkich możliwych gatunków. Nie pomogło nawet kupienie mu ogromnego atlasu zwierząt (który pokażę Wam niedługo, bo jest fantastyczny). Rysowana przeze mnie fauna jest najlepsza. Nawet chyba rozumiem, bo biorąc pod uwagę moje zdolności plastyczne, oglądanie i zgadywanie co autor miał na myśli musi być niezwykle zabawne. Ale ja się tak dobrze nie bawię.

Postanowiłam więc przechytrzyć małego szantażystę i skupić jego uwagę na czymś innym niż rysowanie. Wymyśliłam origami. Kiedyś nawet próbowałam składać  wymyślne wzory (pod choinką znalazłam książkę ze wzorami, widocznie też byłam upierdliwym dzieckiem). Szło mi... hmmm... średnio. Dlatego żeby kompletnie się przed własnymi dziećmi nie zbłaźnić wybrałam 3 bardzo proste wzory: psa, kota i królika.

Poza determinacją i palcami potrzebujemy:
- 3 kartki papieru (kolory w sumie dowolne, przecież pies może być zielony)
- mazak/marker/długopis
- oczy (można je po prostu narysować, ale dla mnie im mniej rysowania, tym lepiej)


I jedziemy:

PIES

  1. Naszą kwadratową kartkę składamy na pół po przekątnej.
  2. Zaginamy róg powstałego trójkąta do środka mniej więcej jak na zdjęciu - robimy pierwsze ucho.
  3. Podobnie robimy z drugiej strony, powinny nam wyjść uszy jak na obrazku.
  4. Zaginamy trzeci róg do środka - w ten sposób powstaje nam pyszczek.
  5. Dodajemy takie szczegóły jak nos i oczy techniką przez nas wybraną i cieszymy się z naszego dzieła!
KOT

  1. Początek jak w przypadku psa - składamy nasz kwadrat na pół wzdłuż przekątnej.
  2. Róg leżący przy kącie prostym składamy delikatnie do środka - jak na zdjęciu.
  3. Kolejny róg zaginamy w połowie do środka, tak, aby wystawał poza kartkę - jak na zdjęciu.
  4. To samo robimy z ostatnim rogiem - powinno nam wyjść coś jak na załączonym obrazku.
  5. Odwracamy nasze dzieło, dodajemy oczy i nos i... gotowe!
KRÓLIK

  1. Baza jak w przypadku psa i królika - zaginamy kwadrat wzdłuż przekątnej.
  2. Składamy otrzymany trójkąt jeszcze raz na pół.
  3. I odginamy trójkąt z powrotem.
  4. Robimy z naszego trójkąta "łódeczkę", zaginając do środka odrobinę dolnej krawędzi jak na zdjęciu.
  5. Zaginamy jeden z rogów wzdłuż środkowej linii, w ten sposób powstaje nam ucho. Z drugim rogiem robimy dokładnie to samo.
  6. Zaginamy dolny róg do środka, tak jak na zdjęciu.
  7. Odwracamy naszą konstrukcję i zaginamy górny róg do tyłu, "za uszy".
  8. Nasze origami powinno wyglądać teraz mniej więcej tak!
  9. Dodajemy szczegóły. Jeśli chcecie, możecie sobie znaleźć do tego pomocnika - tak jak ja :)

I gotowe! Macie teraz chwilę dla siebie, mniej więcej do momentu, gdy Wasze dziecko rozpracuje składane w pocie czoła konstrukcje ;)








5 komentarzy:

  1. Ekstra :) Origami uwielbiam <3 Ja umiem robić kwiatka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jesteś w stanie na pewno zrobić bardziej skomplikowane zwierzaki niż te nasze. Ja tylko takie jestem w stanie ogarnąć ;)

      Usuń
  2. cudeńka! chyba muszę podesłać koleżankom ze żłobka ;) świetny pomysł na oryginalne zabawki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Nie są to trwałe zabawki, ale już przy tworzeniu ich jest frajda :)

      Usuń